Anslut dig till oss

Mode

Outfittery: Tjänsten som hjälper män att välja outfits

Publicerad

Herr outfit

Många killar tycker att shopping är en tråkig uppgift. Enligt undersökningar handlar män mindre ofta än kvinnor, handlar snabbare och mindre entusiastiskt och har en uppmärksamhetsspännvidd på 25 minuter.

Det är en marknadsnisch för Oufittery: De tillhandahåller en tjänst som hjälper killar att klä sig utan att behöva gå in i butikerna.

En prisvärd tjänst

Du kan använda den här tjänsten gratis om du letar efter en tjänst som hjälper dig att se bra ut, men du har inte tid eller ork att gå till köpcentret eller handla på internet. En personlig stylist hjälper kunden att välja ut rätt kläder för sin kroppstyp och sina stilpreferenser.

Svenska män är modemedvetna, men föredrar att spendera sin fritid med vänner i stället för att leta på internet efter det senaste modet.

Enkelt & smidigt

Enkelt & smidigt

www.outfittery.se fyller kunderna i ett kort frågeformulär om sin personliga stil och sina mått, och tilldelas sedan en personlig stylist från teamet av OUTFITTERYs kända stilexperter, som hjälper dem att välja den perfekta outfiten.

Ett enkelt telefonsamtal räcker för att diskutera kundens behov, och lämpliga kläder skickas sedan hem till kunden så att denne kan prova dem när det passar honom eller henne. Det är helt gratis att få en kostnadsfri konsultation, leverans och eventuell retur av oönskade kläder.

OUTFITTERY har över hundra välkända märken, bland annat Ralph Lauren, Filippa K, Tiger, Whyred, J Lindeberg, Sand och många andra. OUTFITTERYs stylister kommer från hela världen och har arbetat för några av världens mest kända modeföretag och publikationer.

Fortsätt läsa
Klicka för att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Ekonomi

Nelly ökar omsättningen men minskar rörelseresultatet

Publicerad

Bild på Nellys logga

När det gäller nettoomsättningen ökade e-handelsverksamheten Nelly med 313 miljoner kronor under det tredje kvartalet jämfört med 306 miljoner kronor 2012. Det är en avsevärd minskning av rörelseresultatet på 27,3 miljoner jämfört med motsvarande period.

Nellys Aktiekurs

Nellys Aktiekurs

På Stockholmsbörsen hade Nellys aktiekurs vid lunchtid på onsdagen sjunkit med cirka 15 procent och handlades till cirka 31 kronor per aktie. Sedan årsskiftet har aktien sjunkit med 12 procent.

Kvartalets två första månader präglades av låg trafik och hård rabattpress, enligt Nellys vd Kristina Lukes. Ökade kostnader för direktmarknadsföring påverkade också slutresultatet. Kostnader på 22 miljoner kronor uppstod under kvartalet till följd av företagets lagerflytt.

Ett samarbete med Bianca Ingrosso

Bianca Ingrossos ”enorma effekt och skapade både trafik och försäljning” är en ljuspunkt för företaget.

Dessutom håller varumärket för närvarande på att ”ompositioneras” för att fokusera på ”en mer snävt definierad målgrupp” samt ett ”bredare utbud” och ”mer känslomässiga varumärkeskvaliteter”, vilket förklaras av företagets företrädare.

Att lägga tonvikten på jämställdhet, ”respektera jorden” och ”rättvist och jämlikt” i leveranskedjan är alla delar av Nellys trebenta strategi för hållbarhet, enligt Kristina Lukes från Nellys hållbarhetsinitiativ.

Fortsätt läsa

Mode

Vi listar de exklusivaste klädmärkena för herrar!

Publicerad

Klädmärken för herrar

Vilka är de mest kända namnen inom herrklädesdesign? När det gäller män finns det flera högklassiga herrmodeföretag som är värda att nämna. I de flesta fall är lyxföretagens nuvarande marknadsdominans en följd av en unik blandning av arv och skicklighet.

Herrmodets 4 mest överdådiga klädmärken profileras i den här artikeln.

Vi går också igenom orsakerna till deras nuvarande popularitet.

Brioni

Brioni

Brioni är ett namn som du kanske känner igen. Det var 2007 som Brioni kröntes till världens mest förnämliga klädmärke för män.

För att få denna ära bevisar Brioni att de enbart tillverkar kläder för män. Detta italienska modehus är känt för sin skrädderi och sina lädervaror för båda könen. Förutom sina unika mönster och texturer är Brionis kostymer kända för sin kvalitet. Kashmir och silke är bland de premiumfibrer som syns i många kläder.

Kostymer för starka och traditionella herrar är Brionis huvudområde. Tom Cruise, Dwayne Johnson och Brad Pitt har alla setts bära deras kläder.

Besök Brioni här!

Tom ford

Tom ford

Tom Ford är ett mycket ungt varumärke jämfört med de andra på vår lista, eftersom det grundades 2006. Trots sin unga ålder har märket redan gjort sig ett namn inom modebranschen.

Skaparen av Tom Ford har tidigare arbetat för Yves Saint Laurent och Gucci som designer. Huvuddelen av Tom Fords kundkrets är kulturellt och globalt välkända män. För personer som bara vill klä sig i de finaste och mest exklusiva kläderna finns Tom Ford. Upp till 100 000 kronor kan betalas för en läderjacka.

Tom Ford har designat några av Daniel Craigs kläder för de aktuella James Bond-filmerna. Hugh Jackman och Johnny Depp har båda fotograferats i Tom Ford-kläder.

Besök Tom Ford här!

Brunello Cucinelli

Brunello Cucinelli

Bruno Cucinelli är lika exklusiv och italiensk som namnet antyder Cucinelli är känd för sin kashmir- och andra materialbaserade design.

”Kashmirkungen” är en intressant sanning om företagets grundare. Namnet kommer från varumärkets etiska ideal som betonar humanism och ett hållbart förhållningssätt.

När det gäller herrkläder är Brunello Cucinelli en stigande stjärna. Svenska konsumenter är inte bekanta med just detta märke, men det kommer de snart att bli. Delar du Brunello Cucinellis ideal och tycker om att bära högklassiga kläder? Om så är fallet kommer du att uppskatta vad de har att erbjuda.

Besök Brunello Cucinelli här!

Berluti

Berluti

Det här är ett märke som de flesta aldrig har hört talas om. Berluti grundades i Frankrike i slutet av 1800-talet som ett dotterbolag till modemakten Louis Vuitton.

Företagets mest kända produkt är kläder och accessoarer i läder och konstläder. Berluti har också ett urval av högklassiga plånböcker som kostar mellan 25 000 och 80 000 kronor (beroende på modell).

Det är inte varje dag man får bära ett par Berluti-skor, som är kända för sin elegans och sitt fantastiska hantverk. Berluti-kläder har burits av kändisar som Andy Warhol, Dean Martin och Roman Polanski, som anses vara hängivna varumärket.

Besök Berluti här!

Fortsätt läsa

Ekonomi

H&M ägda Sellply expanderar till andra länder

Publicerad

Sellpy

Under det senaste året har H&M Group investerat i Sellpy, en second hand-butik, genom sin investeringsarm H&M Co:Lab. Ett partnerskap med H&M i Österrike och Nederländerna har tillkännagivits som en kampanj inför lanseringen.

I Tyskland togs tjänsten i bruk i juni förra året.

Sellpys fortsatta världsomspännande utveckling, som vi stöder med vår investering och strategiska relation, gör oss mycket entusiastiska. Enligt Nanna Andersen, vd för H&M Groups Co:Lab: ”Sellpys unika cirkulära affärsmodell, som passar väl in i vårt mål att bli ett helt cirkulärt företag”, konstaterade i ett uttalande.

Fortsätt läsa
Annonsering

Trendar

Copyright © 2022 Direktnytt.se