Vilka är de mest kända namnen inom herrklädesdesign? När det gäller män finns det flera högklassiga herrmodeföretag som är värda att nämna. I de flesta fall är lyxföretagens nuvarande marknadsdominans en följd av en unik blandning av arv och skicklighet.
Herrmodets 4 mest överdådiga klädmärken profileras i den här artikeln.
Vi går också igenom orsakerna till deras nuvarande popularitet.
Brioni
Brioni är ett namn som du kanske känner igen. Det var 2007 som Brioni kröntes till världens mest förnämliga klädmärke för män.
För att få denna ära bevisar Brioni att de enbart tillverkar kläder för män. Detta italienska modehus är känt för sin skrädderi och sina lädervaror för båda könen. Förutom sina unika mönster och texturer är Brionis kostymer kända för sin kvalitet. Kashmir och silke är bland de premiumfibrer som syns i många kläder.
Kostymer för starka och traditionella herrar är Brionis huvudområde. Tom Cruise, Dwayne Johnson och Brad Pitt har alla setts bära deras kläder.
Tom Ford är ett mycket ungt varumärke jämfört med de andra på vår lista, eftersom det grundades 2006. Trots sin unga ålder har märket redan gjort sig ett namn inom modebranschen.
Skaparen av Tom Ford har tidigare arbetat för Yves Saint Laurent och Gucci som designer. Huvuddelen av Tom Fords kundkrets är kulturellt och globalt välkända män. För personer som bara vill klä sig i de finaste och mest exklusiva kläderna finns Tom Ford. Upp till 100 000 kronor kan betalas för en läderjacka.
Tom Ford har designat några av Daniel Craigs kläder för de aktuella James Bond-filmerna. Hugh Jackman och Johnny Depp har båda fotograferats i Tom Ford-kläder.
Bruno Cucinelli är lika exklusiv och italiensk som namnet antyder Cucinelli är känd för sin kashmir- och andra materialbaserade design.
”Kashmirkungen” är en intressant sanning om företagets grundare. Namnet kommer från varumärkets etiska ideal som betonar humanism och ett hållbart förhållningssätt.
När det gäller herrkläder är Brunello Cucinelli en stigande stjärna. Svenska konsumenter är inte bekanta med just detta märke, men det kommer de snart att bli. Delar du Brunello Cucinellis ideal och tycker om att bära högklassiga kläder? Om så är fallet kommer du att uppskatta vad de har att erbjuda.
Det här är ett märke som de flesta aldrig har hört talas om. Berluti grundades i Frankrike i slutet av 1800-talet som ett dotterbolag till modemakten Louis Vuitton.
Företagets mest kända produkt är kläder och accessoarer i läder och konstläder. Berluti har också ett urval av högklassiga plånböcker som kostar mellan 25 000 och 80 000 kronor (beroende på modell).
Det är inte varje dag man får bära ett par Berluti-skor, som är kända för sin elegans och sitt fantastiska hantverk. Berluti-kläder har burits av kändisar som Andy Warhol, Dean Martin och Roman Polanski, som anses vara hängivna varumärket.
Många killar tycker att shopping är en tråkig uppgift. Enligt undersökningar handlar män mindre ofta än kvinnor, handlar snabbare och mindre entusiastiskt och har en uppmärksamhetsspännvidd på 25 minuter.
Det är en marknadsnisch för Oufittery: De tillhandahåller en tjänst som hjälper killar att klä sig utan att behöva gå in i butikerna.
En prisvärd tjänst
Du kan använda den här tjänsten gratis om du letar efter en tjänst som hjälper dig att se bra ut, men du har inte tid eller ork att gå till köpcentret eller handla på internet. En personlig stylist hjälper kunden att välja ut rätt kläder för sin kroppstyp och sina stilpreferenser.
Svenska män är modemedvetna, men föredrar att spendera sin fritid med vänner i stället för att leta på internet efter det senaste modet.
Enkelt & smidigt
På www.outfittery.se fyller kunderna i ett kort frågeformulär om sin personliga stil och sina mått, och tilldelas sedan en personlig stylist från teamet av OUTFITTERYs kända stilexperter, som hjälper dem att välja den perfekta outfiten.
Ett enkelt telefonsamtal räcker för att diskutera kundens behov, och lämpliga kläder skickas sedan hem till kunden så att denne kan prova dem när det passar honom eller henne. Det är helt gratis att få en kostnadsfri konsultation, leverans och eventuell retur av oönskade kläder.
OUTFITTERY har över hundra välkända märken, bland annat Ralph Lauren, Filippa K, Tiger, Whyred, J Lindeberg, Sand och många andra. OUTFITTERYs stylister kommer från hela världen och har arbetat för några av världens mest kända modeföretag och publikationer.
När det gäller nettoomsättningen ökade e-handelsverksamheten Nelly med 313 miljoner kronor under det tredje kvartalet jämfört med 306 miljoner kronor 2012. Det är en avsevärd minskning av rörelseresultatet på 27,3 miljoner jämfört med motsvarande period.
Nellys Aktiekurs
På Stockholmsbörsen hade Nellys aktiekurs vid lunchtid på onsdagen sjunkit med cirka 15 procent och handlades till cirka 31 kronor per aktie. Sedan årsskiftet har aktien sjunkit med 12 procent.
Kvartalets två första månader präglades av låg trafik och hård rabattpress, enligt Nellys vd Kristina Lukes. Ökade kostnader för direktmarknadsföring påverkade också slutresultatet. Kostnader på 22 miljoner kronor uppstod under kvartalet till följd av företagets lagerflytt.
Ett samarbete med Bianca Ingrosso
Bianca Ingrossos ”enorma effekt och skapade både trafik och försäljning” är en ljuspunkt för företaget.
Dessutom håller varumärket för närvarande på att ”ompositioneras” för att fokusera på ”en mer snävt definierad målgrupp” samt ett ”bredare utbud” och ”mer känslomässiga varumärkeskvaliteter”, vilket förklaras av företagets företrädare.
Att lägga tonvikten på jämställdhet, ”respektera jorden” och ”rättvist och jämlikt” i leveranskedjan är alla delar av Nellys trebenta strategi för hållbarhet, enligt Kristina Lukes från Nellys hållbarhetsinitiativ.
Under det senaste året har H&M Group investerat i Sellpy, en second hand-butik, genom sin investeringsarm H&M Co:Lab. Ett partnerskap med H&M i Österrike och Nederländerna har tillkännagivits som en kampanj inför lanseringen.
I Tyskland togs tjänsten i bruk i juni förra året.
Sellpys fortsatta världsomspännande utveckling, som vi stöder med vår investering och strategiska relation, gör oss mycket entusiastiska. Enligt Nanna Andersen, vd för H&M Groups Co:Lab: ”Sellpys unika cirkulära affärsmodell, som passar väl in i vårt mål att bli ett helt cirkulärt företag”, konstaterade i ett uttalande.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Varaktighet
Beskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.